Положення про творчу групу

                                                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                          рішенням науково- методичної ради
                                                                           РМК КЗ «ОАЦ» ЗРР ЗО
                                                                           (протокол №_____ від ______ року)
                                                                            Голова НМР, завідувач РМК
                                                                            М.В.Холод


Положенняпро творчу групу вихователів ДНЗЗапорізького  району

Методична тема: «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку з використанням сучасних технологій»


  1.Загальні положення.  

     1.1. Творча група - одна з групових форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи дошкільних навчальних закладів.
      1.2. Метою творчої групи є підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та залучення їх до науково-дослідницької роботи.
      1.3. Завдання творчої групи:
- поглиблення вивчення досягнень сучасної науки з однієї науково-педагогічної проблеми та впровадження її у практику;
- врахування рекомендацій педагогічної науки, їх апробація, внесення коректив та пошук оптимальних шляхів реалізації;
- застосування результатів наукових досліджень, розробка рекомендацій щодо їх реалізації, створення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;
- сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосуванню сучасних прийомів і методів навчання;
- моделювання та апробація авторських моделей досвіду;
підвищення рівня фахової майстерності;
- сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності, курсової та між курсової підготовки, конференцій тощо;
- моніторинг ефективності використання освітніх технологій у навчально-виховному процесі.
       1.4. Творча група створюється на добровільних засадах з числа найбільш досвідчених і теоретично підготовлених педагогічних працівників, які виявили інтерес і бажання до розробки науково-методичної проблеми.
       1.5. Орієнтовний склад творчої груп  3-8 осіб. Творчі групи формуються в різних рівнях управління методичною роботою – від творчих груп дошкільних навчальних закладів, районних методичних об’єднань педагогів до обласних, які створені при відповідних кафедрах, навчально-методичних кабінетах, відділах інституту післядипломної педагогічної освіти.
   

2. Орієнтовні напрямки діяльності творчої групи.

     2.1. Організаційний напрямок забезпечує створення творчої групи із залученням до її роботи педагогів-практиків, які впроваджують у навчально- виховний процес нові технології навчання та виховання, беруть участь в апробаціях авторських моделей, науково-практичних конференціях тощо.
     2.2. Діагностичний напрямок передбачає експертну оцінку створення  технологій навчання, виховання, управління.
     2.3. Інформаційний напрям сприяє підготовці за результатами роботи творчої групи узагальнюючих матеріалів та забезпечує ознайомлення з ними педагогічної громадськості.
    2.4. Креативний напрям забезпечує розвиток творчого потенціалу педагогів, їх самореалізацію у різних видах діяльності.

3.  Алгоритм діяльності творчої групи

     3.1. Глибоке вивчення науково-педагогічної літератури з проблеми, засвоєння існуючого досвіду, консультації з науково-педагогічними працівниками науки.
     3.2. Розробка моделей, схем, рекомендацій, порад з використанням досягнень науки.
     3.3. Створення та апробація перспективного (набутого та передового) педагогічного досвіду з проблеми. Підготовка рекомендацій.
     3.4. Поширення досвіду: виступ перед педагогічними працівниками, пропаганда в пресі, практична демонстрація, консультування, проведення педрад, засідань методичних об'єднань семінарів-практикумів, науково - практичних семінарів тощо.
     

4. Спрямування діяльності членів творчої групи.
    Члени групи:
  • Створюють бібліографічний матеріал, працюючи в архівах та бібліотеках з історичними та сучасними джерелами інформації.
  • Знайомляться з поширенням та становленням педагогічних інновацій на практиці. Моделюють, розробляють схеми, рекомендації та поради щодо їх застосування.
  • Відпрацьовують індивідуальні методики трансформації інновацій та сучасних технологій у практику навчально-виховного процесу з урахуванням специфіки досвіду педагогів та умов загальноосвітніх навчальних закладів регіону.
  • Формують перспективний педагогічний досвід з досліджуваної проблеми.
  • Апробують, коригують, уточнюють розроблені рекомендації.
  • Виступають з лекціями, доповідями, повідомленнями, демонструють досвід широкому загалу педагогічних працівників під час виступів, у пресі, практикою відкритих занять тощо.
5. Організація роботи.

    5.1. Роботу творчих груп організовують і спрямовують керівники  та працівники методичної служби.
    5.2. Специфіка діяльності творчої групи визначається планами методичних та науково-методичних служб.
    5.3. Ефективність діяльності творчих груп забезпечують методичні та науково-методичні служби, що визначають конкретні завдання, координують плани з урахуванням місцевих умов, рівня підготовки кадрів, специфіки проведення занять з метою сприяння наступності, запобігання дублювання та паралелізму.
    5.4. Результати діяльності творчих груп розглядаються на засіданнях методичних об'єднань, ради  методичної  служби.
    5.5. Керівництво творчою групою здійснює, визнаний педагогічною громадськістю педагог, методист (завідуючий районним  методичним  навчально-методичним кабінетом). Планами творчих груп передбачаються заходи відповідно до вимог розділів 1-6 даного Положення.
     5.6. Склад творчої груп та їх керівники затверджуються відповідним наказом відділу освіти районної держадміністрації..
     5.7. Кількість засідань творчих груп протягом року може варіюватися від 2 до 5 занять.
     5.8. У рамках засідань творчих груп використовуються такі форми організації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, творчі звіти, круглі столи, майстер-класи тощо. Специфікою роботи творчих груп є перевага дискусійних та активних методів спілкування, презентацій та панорам творчих здобутків.
    

Основні напрями роботи творчої групи
Навчальна робота:
-реалізація системного підходу до пізнання;
- створення психолого-педагогічних конструкцій навчального процесу (мета, типи зв’язків, результат, прогнозування і конструювання навчального процесу).

Методична робота:
-консультації за розробленою тематикою;
- розробка методичної документації (програми конспектів занять, навчальних посібників, рекомендацій тощо);
- розробка і практичне використання в навчальному процесі активних форм навчання, тренінгів, «мозкових штурмів», дискусій, дебатів тощо;
- організація реферативно-дослідницької роботи (вивчення,аналіз психолого-педагогічної літератури).

Науково-дослідна робота:
-робота над експериментом;
- індивідуалізація й диференціація навчання;
- сучасні технології навчання;
- діагностика діяльності вихователя;
- збагачення психолого-педагогічними знаннями.     

Пропаганда науково-практичних результатів:
- Проведення семінарів вихователів, які творчо працюють;
- організація виставок методичних знахідок;
- створення інформаційних бюлетенів із науково-практичної діяльності.

Основні етапи діяльності творчих груп:

I. Підготовчий (діагностико-організаційний): 

  • виявлення існуючих науково-методичних проблем, не розв’язаних завдань, встановлення причин їх виникнення, можливих шляхів їх усунення, оцінка для цього наявних можливостей та ресурсів;
  • аналіз якісного складу педагогічних кадрів;
  • діагностування, визначення тих педагогів, яких цікавить дана проблема;
  • визначення науково-методичної проблеми, над вирішенням якої буде працювати творча група, обґрунтування її актуальності;
  • виявлення об’єктивного стану з обговореної проблеми; вивчення науково-педагогічної, методичної літератури із визначеної проблеми;
  • освоєння наявного ПДД з даної проблеми;
  • консультації з науковцями;
  • психологічна підготовка членів творчої групи;
  • розподіл обов’язків між членами творчої групи;
  • складання плану роботи, визначення мети, завдань діяльності творчої групи;
  • розробка змісту діяльності творчих груп.
II. Системно-організаційний: глибоке вивчення проблеми;
розробка моделей, схем, рекомендацій, порад щодо застосування в практичній діяльності досягнень науки, ППД;
колективне обговорення шляхів розв’язання проблеми, висунутих гіпотез.
 Моделюючий: апробація набутого досвіду, напрацьованих рекомендацій, проектів, програм тощо; корекція їх у процесі практичного застосування;
моделювання власного досвіду;
узагальнення кращого педагогічного досвіду.
 Результативно-узагальнюючий: визначення результативності діяльності творчої групи;
експертиза матеріалів для масового впровадження.
Пропагандицько-консультативний: поширення напрацювань творчої групи, створеного педагогічного досвіду в масову практику;
допомога педагогічним працівникам, яких зацікавила дана проблема;
підведення підсумків роботи та визначення перспектив на існування творчої групи.
Слід пам’ятати, що творча група створюється і припиняє свою діяльність за ініціативи її учасників та по мірі вирішення поставлених перед нею завдань. Членів творчої групи має об’єднувати зацікавленість однією педагогічною проблемою. їм мають бути властиві такі якості:
- креативність (здібність виробляти нові ідеї);
- психологічна сумісність, взаємна симпатія, комунікативність;
- дивергентність (здатність мати декілька підходів до вирішення однієї проблеми);
- постійна орієнтація на пошук і оволодіння новими знаннями та педагогічними засобами;
- потяг до професійного самоствердження;
- бажання переосмислити особистий досвід та зробити його самооцінку;
- пошук причин недоліків насамперед у собі, а потім зовні;
- здатність змінювати стратегію та тактику педагогічної діяльності залежно від конкретної ситуації;
- висока творча активність та ініціативність.
Зауважимо, що творчі групи створюються на добровільних умовах, працюють на ослові колективно розподільного принципу.

Кожен учасник творчої групи зобов’язаний:
Визначати: - аспекти науково-методичної проблеми;
Вибирати:  - інформацію для опрацювання;
                    - спосіб опрацювання;
                    - партнера для співпраці;
                    - форми узагальнення;
Виконувати: - індивідуальні творчі завдання;
                    - розробляти алгоритми, моделі, проекти;
                    - узагальнювати ППД та власний досвід, систематизувати матеріал;
Пропонувати: - відкриті заняття;
                    - виступи;
                    - презентації;
                    - консультування;
                    - майстер-класи;
                    - авторські семінари;
                    - педагогічні майстерні;
                    - творчі лабораторії.







Комментариев нет:

Отправить комментарий

Вихователь - це звучить прекрасно! В цьому   слові   вкладено усе Для дітей   ти   вчитель і наставник Що   усе   прекрасне   їм  ...